Hoe krijg je méér fans op je Facebookpagina?

We introduceerden het ‘Facebook Vragenuurtje’. Vanuit onze blog en emailnieuwsbrieven attendeerden wij onze klanten op de mogelijkheid om live vragen te stellen. Deze werden door een team (meestal 4 of 5 personen) ter plekke beantwoord. In dit team zaten zowel klantenservicemedewerkers en productspecialisten. Vanuit Content Management hielden we de tone-of-voice in de gaten en attendeerden wij de vragers weer op relevante producten in onze webshop.

Project Detail

Wanneer: 2013
Wie:            Content Management i.s.m. klantenservice en productspecialisten
Resultaat: van 7000 naar ruim 17000 likes binnen een half jaar


Mijn taken bij Bakker Hillegom BV

Verantwoordelijk voor de content op de 19 Europese websites, de social media kanalen en emailnieuwsbrieven (+/- 900K)

Opzet van e-mailkalender, contentkalender en social media-kalender. Mede hierdoor hebben we Facebook van 7000 naar ruim 17000 likes geholpen. We zijn een blog gestart en hebben deze in nog een aantal andere landen uitgerold.

Een nauwere samenwerking met productmanagement heeft er toe geleid dat we nieuwe producten zijn gaan voeren, welke alleen online beschikbaar waren. We zijn meer gaan inspelen op (marketing)thema’s die al op landelijk (soms Europees niveau) buiten Bakker liepen, bijvoorbeeld: Woonplant van de maand, Rob Verlinden’s keuze, Air So Pure. Meer inhaken op speciale datums en evenementen om zodoende relevant te zijn voor de klant.

We zijn samenwerkingen aangegaan met o.a. Employee benefits, Home and Garden en Keukenhof.

Op contentgebied zijn vele teksten geschikt gemaakt voor zoekmachines (SEO), Zijn er FAQ’s voor alle landen gerealiseerd om zodoende de druk bij klantenservice wat weg te nemen. Daarnaast hebben we een ervor gezorgd dat de buitenlanden hun eigen content (tot op zekere hoogte) binnen het CMS aan konden passen.

PR campagne “Bollen in de buurt.