• Blog
  • Portfolio
  • Diensten
  • Over mij
  • Contact
06 1097 9955 nathalie.vreeburg@gmail.com
  • Blog
  • Portfolio
  • Diensten
  • Over mij
  • Contact
21 jul In Blog
Welk probleem los jij op?

‘Als ik het al niet begrijp, hoe moet de klant het dan ooit begrijpen?’

Deze quote van mij stond al op 29 juli 2010 op de ondernemerskalender. Het is nog steeds een van mijn hoofdmotto’s. Maar al te vaak kom ik bij opdrachtgevers die een verhaal willen vertellen. Dat is uiteraard prima, maar je moet je wel afvragen of jouw (toekomstige) klanten wel zitten te wachten op het oprichtingsverhaal pontificaal op de homepage van de website. Of wat dacht je van websites die in de navigatie zowel “wie zijn we” “wat doen we” “waar zitten we” “wie werken er bij ons” etc. vermeld hebben?

Wat is het doel van je communicatie? Wat wil je met jouw verhaal bereiken? Wil je gewoon een plekje op het internet waar je bedrijfsgegevens staan? Dan is het prima. Maar wil je klanten trekken en zorgen dat je ook nog iets verkoopt? Vraag je dan liever af welk probleem jij gaat oplossen voor je klant. Iemand komt meestal bij je met een hulpvraag. Hij of zij is op zoek naar een product of dienst welke hij goed kan gebruiken. En door de juiste oplossing aan te dragen, kan er een transactie plaatsvinden.

Uitgaan van de behoefte van je klant

Hoe weet je nu waar je klant behoefte aan heeft? Hier kom je achter door heel erg goed te luisteren. Wat is het eerste dat ze vragen als ze in je winkel komen? Of wat vragen ze aan de telefoon? Deze vragen zullen ze ook intypen bij zoekmachines. Zorg er dus voor dat je zowel deze vraag, als het antwoord op deze vraag in je website hebt verwerkt! Stellen ze diverse vragen, over diverse producten? Dan is het waarschijnlijk niet mogelijk om dit meteen op de homepagina te beantwoorden. Maak dan specifieke landingspagina’s aan, waarin je focust op specifieke zoektermen.

Geef op elke vraag die gesteld zou kunnen worden een helder antwoord en geeft de bezoeker een optie om met deze informatie iets te doen. Laat ze mailen, bellen, delen, een formulier invullen, maar geef sowieso een mogelijkheid tot interactie!

Leef je in in de doelgroep

Het is belangrijk om het taalgebruik van de website aan te passen aan de doelgroep. Immers, een webshop met auto-tuning artikelen zal een andere vocabulaire vereisen dan een informatieve website voor een congres voor gynaecologen. Gebruik de taal van de doelgroep!

Mijn advies: Bekijk de website altijd door de ogen van de bezoeker en niet met je eigen bril. De kans is groot dat beroepsdeformatie en vakjargon de boodschap verzwakken. Wees helder en duidelijk. Kan je hierbij wel wat hulp gebruiken? Neem dan contact met me op. Ik help je graag!

 

Dit delen:

  • E-mail
  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Meer
  • Pocket

Gerelateerd


conversie, SEO, Usability





Geef een reactie Antwoord annuleren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

  • Meest recente berichten

    • Ik ging op reis…. 1 juli 2016
    • Linkruil, wel of niet doen? 14 september 2015
    • Welk probleem los jij op? 21 juli 2014
    • Vaak gemaakte social media fouten 4 juni 2014
  • Tags

    conversie facebook fails google linkruil persoonlijke ontwikkeling SEO social media tips twitter Usability




  • Popular Posts

    • Linkruil, wel of niet doen?
      14 sep
    • Vaak gemaakte social media fouten
      04 jun
    • Welk probleem los jij op?
      21 jul
  • Hier schrijf ik over

    conversie facebook fails google linkruil persoonlijke ontwikkeling SEO social media tips twitter Usability
  • Volg me op Twitter

    Mijn tweets
  • Blijf op de hoogte!

    Blijf op de hoogte!

(c) Nathalie Vreeburg 2016 - 2018

loading Annuleren
Bericht niet verstuurd - controleer je e-mailadres!
E-mail-controle mislukt, probeer het opnieuw
Helaas, je blog kan geen berichten per e-mail delen.